مدت زمان تقریبی مطالعه این مقاله: 6 دقیقه 

تصویر پست 1

 

همیشه وقتی صبح بیدار می شدم، دوباره پتو رو می کشیدم رو سرم و میگرفتم می خوابیدم. آرزوم بود مثل این فیلما صبح زود بیدار بشم،نیم ساعت ورزش کنم، دوش بگیرم،  یه صبحونه ی توپ بزنم بر رگ و ریشه و بعدش برم سر کار. تا اینکه شروع کردم به مطالعه و بالاخره یافتم! راه و روش بیدار شدن صبح زود بدون اینکه حتی یک ذره هم اذیت بشید. اگه شما هم دوست دارید مثل من صبح زود از رختخواب بپرید بیرون و با انرژی روزتون رو آغاز کنید، پس ادامه ی مطلب رو بخونید.

 

شما برای اینکه صبح زود بیدار بشید، به سه چیز نیاز دارین:

1-نظم

2-هدف

3-غذا

قدم اول:

یه برنامه ی طولانی مدت بنویسید و نظمی به زمان بیدار شدنتون بدهید. توی روز های اول، دوتا زنگ روی گوشیتون تنظیم کنید که یکیش باید زودتر از زمانی که می خواهید بیدار بشید باشه. اینجوری وقتی زنگ  اول بیدارتون می کنه، به خودتون می گید:" آخیش، هنوزم میتونم بخوابم" و کیف و حالی می کنید که احمد شاه قاجار بره جلو بوق بزنه!

همیشه ساعت رو که کوک کردید، ببرید بذاریدش دورترین جای ممکن توی اتاق خوابتون. اینجوری واسه خاموش کردنش مجبور می شید، از رختخواب بلند بشین.

قانون اول: وقتی از رختخواب جدا شدید، دیگه به رختخواب بر نگردید.

 

قدم دوم:

زودتر از همیشه به رختخوابتون برید. ازیک پنکه یا آکواریوم واسه ی ایجاد صدای آروم استفاده کنید تا خواب عمیق تر و بی وقفه ای داشته باشید.

تصویر پست 1

قدم سوم:

 قبل از خواب به هیچ وجه آب نخورید تا صبح سریعتر از خواب بیدار بشید. به جاش یه لیوان بزرگ و پر از آب کنارتون بگذارید و به محض بیدار شدن از خواب اون رو بنوشید.

 

قدم چهارم:

هر روزی که زودتر از خواب بیدار شدید، با درست کردن صبحونه ی مورد علاقتون به خودتون جایزه بدین.

قانون دوم: هدفی واسه ی زندگیتون در نظر بگیرید که باعث بشه از رختخواب بپرید بیرون. مثلا خودم وقتی به نویسندگی و وبسایتم فکر میکنم، خودبخود از رختخوابم می پرم بیرون.

 

قدم پنجم:

همین الآن یه برگ کاغذ بردار ( بردار دیگه. اول کاغذ و قلم آماده کن بعد ادامه مقاله رو بخون.) و یه لیست بنویس از کارایی که باید بلافاصله بعد از بیدار شدن و قبل از رفتن به سر کار انجام بشن. مثلا من خودم وقتی بیدار میشم اول گل ها و سبزیجاتم رو آبیاری میکنم، بعد یه ورزش سبک انجام میدم، یه دوش میگیرم و بعد میام سرکار.

تصویر پست 1

قدم ششم:

یه صبحونه ی کامل و مقوی بخورید تا انرژی بدنتون رو در طول روز تامین کنه. این قدم خیلی مهمه چون اگه این کارو انجام ندین، وسط روز خوابتون می گیره. بر اساس تجربه ی شخصی، به جای نون و پنیر (صبحونه ی همیشگی ایرانیا! ) میوه جات رو امتحان کنید. یه دونه موز ، یه سیب و یه لیوان پر از آبمیوه ی طبیعی.

شبا کمتر غذا بخورید تا بدنتون بتونه به جای هضم غذا به جوانسازی وترمیم بپردازه. بعنوان شام شیر و سیب رو امتحان کنید. محشره. استراحت کافی و کمی گشنه بودن میتونه کاری کنه شما راس ساعت از خواب بیدار بشین.

اینم از فرمول شش مرحله ای سحرخیز بودن.  اگه شما هم راهکاری جدید دارید که امتحان کردین و جواب داده، تو قسمت نظرات بذارین تا هم من و هم بازدید کننده های دیگه بتونیم ازش استفاده کنیم.