زمان تقریبی مطالعه این مقاله: 4 دقیقه

تااینجای کار یاد گرفتیم، لیست اهدافمون رو تنظیم کنیم و برای اون، یه برنامه ی عملی در مدت مشخص درست کنیم. و اما برنامه ریزی روزانه که مشکل خفنی هم محسوب میشه! توی این قسمت می خوام  نحوه ی برنامه ریزی روزانه رو یادتون بدم. 

پس چرا معطلی؟ بقیشو بخون! 

اگه قسمت اول آموزش برنامه ریزی فردی رو هنوز مطالعه نکردید، از اینجا  مطالعش کنید.

برنامه ریزی روزانه، تنها 12 دقیقه از وقت شما رو در طی 24 ساعت شبانه روز، می گیره و جالب اینجاست که به ازای هر دقیقه ای که صرف برنامه ریزی روزانه میشه، 10 دقیقه در زمان صرفه جویی میشه.

ولی واقعا چرا فقط تعداد کمی از مردم، برنامه ی روزانه دارند؟ در صورتی که برنامه ریزی روزانه کار واقعا ساده ایه.

کافیه هر شب قبل از خواب، یک کاغذ و یک خودکار بردارید و یه جدول مثل جدول زیر بکشید:

لیست کارها بر اساس اولویت لیست کارها بر اساس توالی

بعد ، کار هایی که توی برنامه ی عملیِ مربوط به هر هدف نوشته بودید رو با توجه به اولویت و توالی توی لیست روزانه وارد کنید. مهم نیست حجم کارها زیاد باشه یا کم. مهم اینه که در حد توانتون برنامه بنویسید. مثلا اگر صبح ساعت 10 از خواب بیدار می شوید، یک مرتبه برای فردا توی برنامتون ننویسید، ساعت 6 صبح باید ورزش کنم!!!! عادت های خوب باید کم کم در شما به وجود بیاد. البته در آینده، مقاله ای هم در رابطه با قدرت عادت خواهم نوشت.  

این نکته که حتما قبل از خواب برنامه فرداتون رو تنظیم کنید چند تا فایده هم داره: وقتی شما خوابید، ضمیر ناخودآگاهتون تمام طول شب روی این لیست کار می کنه و  وقتی فردا صبح بیدار می شید، با ایده های باحالی روبرو می شوید که می تونه توی انجام کارهاتون کمک تون بکنه. 

در طول روز همونطور که دارید کار های داخل لیست رو یکی یکی انجام می دهید، به محض اتمام یک کار، کنارش رو تیک بزنید. این کار از لحاظ روانی روی شما تاثیر میگذارد و باعث ایجاد حس پیشرفت در شما می شود.

ممنونم که وقت گذاشتی و این مقاله رو خوندی. این رو بدون که هیچ کدوم از مقالات این وبسایت اگه بهشون عمل نکنی به دردت نخواهند خورد. 

لطفا شما هم تجربیاتتون رو از طریق نظرات به اشتراک بذارین تا هم من و هم کاربران دیگه بتونیم از تجربیات ارزشمندتون استفاده کنیم.

با تشکر- سپهر جمشیدی

 

قسمت سوم(آخر) آموزش برنامه ریزی فردی رو می تونید از اینجا مطالعه فرمایید.